پایان نامه روایت شناسی سینمای مستند دهه هشتاد ایران
فرمت فایل دانلودی: .docx
تعداد صفحات: 143
حجم فایل: 547 کیلوبایت

پایان نامه روایت شناسی سینمای مستند دهه هشتاد ایران
نوع فایل: word (قابل ویرایش)

چکیده
نظریات و شکل های روایتی بی شماری دردنیا وجود دارد که تنوع گونه های آن شگفت انگیز است گویی تمام دنیا را می توان ظرفی برای روایت کردن داستان های بشر دانست. از گذشته تا به امروز، خصوصا در چند سال اخیر بسیاری از نظریه پردازان، در مورد روایت اظهار نظرهایی کرده اند که یکی از آنها دیوید بوردول می باشد. او برای سینما چهار شیوه روایت بر می گزیند که این چهار شیوه از جانب من سرمشق و الگویی، برای تحلیل روایی مستند های ایرانی در دهه هشتاد قرار گرفت. سینمای مستند ایران قدمتی همپای کل سینمای ایران دارد. این سینما در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد شمسی با فعالیت¬های سینمایی آزاد، جشنواره های فیلم و در بعضی مواقع فشارهای اقتصادی، اجتماعی، ی و فرهنگی فرصتی را فراهم آورد که فیلم هایی در حوزه ی سینمای مستند پدید آورد که از حیث روایی قابل تامل و بررسی می باشند. کلمه "روایت شناسی" که در عنوان آورده شده است، اصطلاح به نسبت تازه ای است ولی بحث از روایت نه تنها مقوله ای جدیدی نیست، بلکه در سنت غرب سابقه آن به افلاطون و ارسطو باز می گردد روایت شناسی به بررسی جوانب مشابه و متفاوت روایت های مختلف، از منظر ساختاری می پردازد. در این نوشتار سعی شده است تا با تحلیل روایی مستندهای این دهه، فیلم ها را از منظری دیگر بررسی کنیم.
کلید واژه ها:
روایت، سینمای مستند، دهه هشتاد، نوفرمالیست، راوی، شخصیت، دیوید بوردول


دانلود سرای دانشجویی روایت ,سینمای ,مستند ,شناسی ,هشتاد ,بررسی ,روایت شناسی ,سینمای مستند ,نامه روایت ,پایان نامه ,شناسی سینمای ,شناسی سینمای مستند ,روایت شناسی سینم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

werAband جوان Emoryqzozj9 house تفریحی,تخصصی,دانلود,سرگرمی,عکس,اس ام اس,انجمن فعال,آموزش دانلود آهنگ و فیلم ایرانی مشاوره تحصیلی دانتل ویزیت پزشک در منزل طراحی سایت و سئو با هوشمند وردپرس مدرسه شاد با محیطی شاداب